Sunday, June 18, 2017

Catatan Ramadan 1438H #2

- bismillah -

Percayalah, pada setiap amalan, pastinya ada balasan, dan balasan daripada Tuhan adalah lebih baik daripada apa yang kita usahakan.

Seorang kakak usrah grad tahun lepas, Allah izin saya buat suatu hadiah utk beliau... DIY... walaupun serba kekurangan. Tapi saya memberikan sepenuh hati saya. Dengan izin Allah.

Siapa sangka, tahun berikutnya ketika saya pula grad, Allah berikan hadiah yang sama, hadiah yg mencerminkan keinginan hati saya, tapi adalah lebih baik daripada rupa DIY saya buat dulu...

Semoga diberkati.
Semoga bertambah kesyukuran.
Semoga amalan diterima Allah.

Allah maha berkuasa.
Allah maha penyayang.

Pengajarannya,
Buatlah amalan / pekerjaan sepenuh hatimu, penuh cinta sepertimana atau lebih daripada cinta kepada diri sendiri,
Dan harapkan balasan daripada Allah.
Dan sesungguhnya, redeem our rewards dekat akhirat adalah lebih mengujakan!

No comments:

Post a Comment

A day to remember

- bismillah - Alhamdulillah. Lps grad, bermula lah urusan nak mohon kerja. Mula2 kena isi borang SPA, lapor diri dengan penaja, kemudian i...