Monday, June 12, 2017

bumi cinta yang dirindui


- bismillah -

dulu, saya pernah tulis ini... Catatan dari Makkah (tapi saya lupa plak sapakah kawan tu huhuh)

dan alhamdulillah, Allah hadiahkan kepada saya 12 hari berharga sepanjang ramadan 1438H ini, untuk pergi dan balik dari Tanah Haram.

Allah maha mengetahui.

saya cuba meminimumkan lompong2 yang akan meniriskan pahala keluar akibat daripada riak/ujub/media sosial.

tapi saya takkan pernah berhenti membuat catatan. bezanya, kali ini, catatan lebih bersifat peribadi. journal menggantikan handphone.

alhamdulillah.
alhamdulillah.
alhamdulillah.

for everything.

sedikit aku melangkah, berlari Dia mendekat.

Allah maha agung. Allah maha suci.

aku mencintai Tuhanku.

aku minta kepada-Nya ending terbaik, dan begitulah terwujudnya kisahku pada hari akhir...
sesiapa yang membenarkan al-Quran, maka dia akan bertabaiyanu.

aku akan terus jatuh cinta pada segenap kebaikan.
semoga Tuhan ampunkan aku atas cinta-cinta ini.

No comments:

Post a Comment

Selamat hari raya aidilfitri 1438H

- bismillah - Alhamdulillah. Tahun ni beraya di kampung halaman dengan mak dan ayah. Bertiga sahaja. Hehe. Ok lah kadar kemeriahannya wala...