Sunday, May 28, 2017

Graduation story - Part 2

- bismillah -

For the whole few weeks before the first day of my final exam, i kept thinking, can i make it or not? Will i be graduating? What if things go wrong?

To be honest, there were two scenes played in my head, one is how to react, what status to post on fb etc if i cant make it. The other scene is vice versa.

Sampaikan, tahap fikir, isk, kalau aku tak lepas exam ni mungkin jadi macam cerita zaid akhtar, cerita kulit turqoise tu yg heroin nya tak lepas exam - without reason - rupanya ada banyak hikmah lain, one of them meeting her jodoh dekat mesir. Hehe. Waktu exam memang la fikiran menerawang sket.

Anyway, dengan izin Allah, Allah izin lepas exam. Alhamdulillah.

Ada kenangan study sambil tonyoh mata dan spec sebab hujannnn air mata. Macam2 la. Banyakkkk sangat dugaan dan distractions datang.

Tapi Allah masih pilih saya. Dicampakkan rasa takut dan risau dalam hati saya supaya saya tak over confident. Hehe.

Tapi benar, MBBS ini bukti bahawa 'aku tak mampu mendatangkan manfaat atau mudarat kepada diriku atau orang lain, melainkan hanya Allah yg berkuasa memberi kebaikan atau keburukan.'

Carry mark dah 'power' hehe, tapi with twist of fate, markah final semput juga. Anyways, semua tu Allah dah tulis awal2. Our job is to pray and study.

My MBBS journey, is solely His merciful blslessing. Semoga diberkati. Amiin.

No comments:

Post a Comment

A day to remember

- bismillah - Alhamdulillah. Lps grad, bermula lah urusan nak mohon kerja. Mula2 kena isi borang SPA, lapor diri dengan penaja, kemudian i...