Thursday, September 15, 2016

Wadi rum escape

- bismillah -

Alhamdulillah. Bercuti ke wadi rum, desert camp, tidur sini di padang pasir.

Bangun pagi, pukul 5 jam saya bunyi, kawan saya keluar pergi toilet utk siap utk solat subuh. Saya sambung pejam mata hehe sebab tak solat. Tiba2, ada suara yang melantunkan azan. Azan subuh di tengah padang pasir. Sayup, bergema. Ah, sungguh saya merasakan indahnya sebaran islam. Allah, islam tersebar ke muka bumi gersang ini berkat usaha Nabi Muhammad dan para sahabat! (Semoga Allah merahmati mereka). Usai azan, kedengaran azan lagi sekali dilaungkan, dari kem yang terletak tidak jauh dari sini. Allah. Allah.

Mereka yg melaungkan azan, adalah mereka yg sama yg menari (huhu) pada malam hari di bawah lampu warna warni dan muzik rancak lagi kuat. Clubbing, ialah budaya arab, tp tak ada la arak dan percampuran lelaki perempuan. Kami orang melayu dan tourist ni, malam semalam lari naik bukit pasir utk melihat bintang dan bulan 14.

Indah. Alhamdulillah. Malamnya, dan subuhnya. Aku merasakan jiwaku segar dengan sentuhan Tuhanku. Terima kasih Allah, kerana tidak pernah meninggalkan aku utk mengatur langkah di dunia ini.

Semoga, Allah izin aku melihat dunia dengan pandangan hati yg sentiasa mengingati-Nya.

Semoga Allah ampunkan dosa2ku.

15/9/16
Wadi rum :D

No comments:

Post a Comment

Serve the immediate community

- bismillah - This morning, i went to a private hospital to accompany my mom. I met a passionate consultant who's seeing my mom for her...