Saturday, February 20, 2016

Kopi dan kek

- bismillah -

Kopi itu rindu.
Kek itu cinta.

Aroma kopi panas memenuhi ruang dapur, mengingatkan pada memori ketika berada di kampung. Aku tersenyum sendirian, akhirnya, malam ini aku dapat minum kopi melayu! Bagai bulan jatuh ke riba, bagai yang ditunggu sudah tiba. Aku bercadang untuk menghabiskan masa di dapur saja, menghayati kenangan sambil menghirup kopi panas.

Seketika lampu terpadam. Gelap. Sunyi.

Aku keluar dari dapur ke ruang tamu, sambil membuka torch di handphone, aku lihat ahli rumah sudah berkumpul sambil memegang kek. Mereka serentak menyanyikan lagu Selamat Hari Jadi. Suasana hangat, dan lampu kembali menyala. Ah, kejutan untukku rupa-rupanya!

Aku berterima kasih kepada Tuhan kerana menghadiahkan mereka. Susah payah dan penat lelah, cerita lucu sepanjang menjayakan kejutan hari ini. Walaupun lewat 2 hari tapi mereka masih mengusahakan. Sungguh, minggu ini adalah hari yang sibuk untuk kami semua. Tapi, alhamdulillah untuk kelapangan hari ini :)

Rinduku yang sudah lama, terbalas hari ini.
Penantian cintaku, terjawab hari ini.

Segalanya atas izin Allah.
Semoga Dia reda.

P/s kopi tu kirim orang balik malaysia. Hehe.

No comments:

Post a Comment

Serve the immediate community

- bismillah - This morning, i went to a private hospital to accompany my mom. I met a passionate consultant who's seeing my mom for her...