Tuesday, December 8, 2015

Berdebar

- bismillah -

Ya Allah. Hanya Allah saja yang tahu perasaan ini. 

Tak lama lagi dah nak masuk tahun 6. In shaa Allah. Lebih kurang setengah tahun saja lagi. 😂 kesat air mata. 

Tanpa keizinan dan petunjuk dari Allah, tidak lah saya bernafas udara tahun 5 ini. 
Allah. 
Hidup tak senang, tapi Allah sentiasa ada memberi rezeki dan petunjuk menempuh jalan sehari-harian. 
Bila masa muda ini saya rasa kuat dan tak ada masalah untuk jalan jauh dan laju, saya akan teringat, nikmat sihat dan muda ini akan kembali pada Allah juga suatu hari nanti. At least, saya harap saya dah guna sebaiknya apa yg Allah bagi pinjam ini. Nanti dah tua moga tiada sesalan. 

Muda, sebelum tua. 

So, saya sangat berdebar nak menempuh hari esok. Masa depan terletak di bawah kuasa Allah. Saya hanya mampu usaha dengan bantuan-Nya, dan bertawakal. 

Mati itu pasti. 
Jadi doktor, in shaa Allah. 

Mampukah nak jadi doktor HO yang cemerlang?
Doktor MO yang excellent?
Doktor pakar yang faqih?
Allahuakbar. 

Moga jalan ini ialah jalan yang Allah redha untuk saya bertemu dengan-Nya. 
Moga atas jalan ini, segala kebaikan datang bersama. 
Moga jalan medik ini, menjadikan hidup, mati dan kebangkitan semula saya akan dekat dengan Allah. 
Amiin. 

Moga segala ilmu ini diberkati, memberatkan timbangan dan membuka jalan manfaat kepada umat manusia. 

Dr N. Khalid MBBS (JUST '17) in syaa Allah

Hanya Allah yang tahu masa depan saya.
Doakan kehidupan dan kematian yang diredhai oleh Allah. 
:')

Ibadah, niat sudah dapat pahala, biarpun mungkin sampai atau tak sempat buat. 

Laa hawla wa la quwwata illa billah. 

No comments:

Post a Comment

Bila kita akan kembali

Hanya pada Allah tempat kita bergantung. Jika ditakdirkan kita hilang segalanya dalam dunia ini, atau kita yang menghilang, maka harta duni...