Thursday, June 4, 2015

Silaturahim - hubungan kasih sayang

- bismillah -

Santun bicara
Kata manis
Tawa riang

Alhamdulillah. Semalam lepas selesai solat, pergi jumpa seseorang. 

"Mak cik..." Saya senyum. "Saya pernah balik dengan kakak dulu, kita jumpa dekat airport...klia." 

Mak cik tersenyum. Manis seperti sebelumnya. "Haa...patut muka macam biasa nampak."

Lega. 

Berbasa-basi. Tanya khabar. Bermain dengan cucu beliau. Sumpah aku tak henti senyum. Dalam hati, aku nak peluk mak cik...aku rasa sangat kasih pada mereka, walaupun kami bukan keluarga. 

Tapi sungguh, mungkin aku rindu dengan kasih manusia bernama ibu. Terima kasih Tuhan! Kau temukan aku dengan mereka...

If u ever read my previous post about going back to Jo with a kakak, and her family take good care of us while waiting for boarding, and i was included in their family photos and what not, alhamdulillah that i met them again yesterday! Her mother (mak cik) came here to Jo. 

They were strangers, but Allah planned for us to meet and become friends. Alhamdulillah. They are those i want to treassure for my akhirat too. Amiin. 

Baby, selamat membesar menjadi manis, semanis ibu dan nenekmu, yang senyum mereka memberikan sejahtera kepada acik kali pertama acik ialah manusia asing kepada mereka :')

Moga Allah berkati silaturrahim ini. Yang terpupuk di usia mudaku, dengan bantuan Tuhan. Alhamdulillah. 

Barakallahu fi him. :)
(Ucapan utk orang yang kita sanjungi dan hormati). 

No comments:

Post a Comment

Serve the immediate community

- bismillah - This morning, i went to a private hospital to accompany my mom. I met a passionate consultant who's seeing my mom for her...