Thursday, December 12, 2013

._. bila orang lain boleh dapat, kita terkorban

- bismillah -

tarik nafas.
alhamdulillah hari ni turun salji.

"awak kita buat kelas pukul 4.30ptg ye"
"alamak saya ada hal.." nak iftar dengan pintar sebenarnya.
"ok kalau macam tu pukul 1 ye."
tiba2 pintar ajak buat pukul 12. tapi jawapan muktamad belum ada.
"tak boleh juga akak..." terpaksa balas.

"ok kita buat pintar pukul 1.30 ye"

nampak x saya dah missed kelas? patut ok je 4.30.

banyak sebab ditukar waktu tu. tapi, tak best lah. banyak kepentingan diri.

lagipun saya tak pernah tinggal kelas penting tu.

macam rasa dosa yang menghalang saya pergi kelas quran.

***
lately banyak attend programs and meetings.
rasa banyak sangat attachments dengan perkara luar (duniawi, tp insyaAllah membawa kepada ukhrawi juga)

but then, i have to discard this hate.

nk beruzlah lepas ni.

No comments:

Post a Comment

Overnight changes

- bismillah - When i left malaysia for my study in jordan 6 years ago, i have nothing in my mind to worry for, except that it maybe the las...