Saturday, August 17, 2013

Cerewet

- bismillah -

Hidup ni perlu sabar. (Again)

Cerewet mana pun kita, tak semua orang macam tu. 

Saya jenis yang tak suka bau makanan kecuali di dapur dan ruang makan. 
Ruang tamu tak patut ada bau2 masak/asap/makanan, bilik tidur apatah lagi. Patut ada bau wangi je. 

Tapi tu lah. Mana boleh halang orang lain. Takkan nak mengajar pulak. Masak buka tingkap. Makan kat meja. Itu hak masing2. So, terima je lah. Diri sendiri jangan buat. 

Mungkin faktornya, dekat rumah bilik saya jauh yang amat dari dapur. Mungkin itu membentuk diri ni. Sekarang di jordan ni bilik betul2 sebelah dapur dan ruang makan. 

Baca buku, sambil bau telur goreng. 
Keropok ikan goreng. 
Tumis sambal. 
Dan lain2. 

Tak marah pun, terima ja. 

Cuma berazam, rumah sendiri, this is my rule. Kena ada hood. Kalau tak pasang hood, pasang kipas hala ke dapur so that bau tak masuk bahagian dalam rumah. Rumah saya sebelum mampu pasang hood buat macam ni, pasang kipas dinding hala ke depan muka ruang pintu dapur, bau tak masuk dlm rumah. Sekarang dah ada hood, alhamdulillah. 

Ayah ajar, nak tinggal benda tak berbasuh, kena bilas dulu, buang minyak dll. Kalau biar je nanti kering susah tanggal. 
Nampak macam buang air, tapi ini lebih bersih. 

Esok exam. 
Sekarang membebel. 
-.-'

No comments:

Post a Comment

Bahang september 2011

- bismillah - Baru baca bab 1 buku puan Roza Roslan, travelog kehidupan abadi. Bab 1 beliau cerita pasal kali pertama jejak ke luar negara....