Wednesday, December 12, 2012

12/12/12

-bismillah-

berbaki 5 minit sebelum pukul 12 tengah malam.

benar, tarikh hari ni 12/12/12.
 cantik. unik.
hingga dikatakan, tak jumpa dah lepas ni. nak jumpa pula, lebih kurang 1 abad lagi, iaitu 2101, ada 01/01/01.

maka ramai berpusu melakukan sesuatu yang signifikan kerana tidak akan jumpa lagi tarikh ini.

soalan saya, esok 13/12/12, akan jumpa lagi kah? 14/12/12 akan berulang lagi kah?

sama sajalah situasi nya. masa tak dapat diulang.
nak menghargai hari ni 12/12/12 nak buat baik / amal / charity banyak2 tak salah, tapi jangan lupa hari lain pun tak akan berulang lagi tarikhnya.

itu point blog ni tulis jugak 12/12/12. :P

keep calm, and it is just another day not to be wasted.

moga Allah izinkan segala yang terbaik. :))) jom hargai setiap hari, kerana tarikh yang sama hanya akan muncul 100 tahun lagi!

2 comments:

  1. betul tu, masa tak kan dapat diulang kembali ;)

    ReplyDelete
  2. Ha ah.
    Demi masa. Manusia kerugian. Kecuali yg beriman dan buat amal soleh. Juga yang saling berpesan dengan perkara yg benar dan sabar.

    Moga Allah golongkan kita dlam orng yang beruntung!
    Doakan moga masa kita diberkati :D

    ReplyDelete

Perempuan berkalung serban

- bismillah - Because i believe marriage is about growing each other's potential, Creating independence over dependence, Tolerance, p...