Saturday, November 3, 2012

When the dream comes true...

-bismillah-

Kalau kita tak pandai bermimpi, nanti bila mimpi itu jadi kenyataan kita akan cepat resah hati.

"Tu lah nak sangat, kan dah jadi betul."

Nak benda tu dulu, tapi bila dah dapat rasa takut pula. Seolah tak layak. Seolah tak perlu mimpikan impian itu pun sebelum ni.

Tapi saya percaya, sungguhpun tidak mengimpikan perkara itu, bila sampai masa Allah bagi, tiada apa yang boleh menghalang.

Tapi kena bijaklah membina impian. Kalau bina impian mengarut, memang lah best bila jadi kenyataan tapi rasa lagi baik sebelum impian tu jadi kenyataan.

:/

Manusia, bersyukurlah. Tak semua orang dapat apa yang diimpikan.

***
Kenapa manusia menggunakan alasan apabila buat sesuatu?

"Saya disuruh, jadi saya buatlah."
"Saya dah minta izin, jadi saya teruskanlah."

Padahal sebelum arahan dan keizinan tu wujud, tak pernah terfikir pun untuk lakukannya.

:/

Manusia dan agendanya.

1 comment:

  1. slm..anta/anti ni bljr kt jordan ke? sy mmg bcita-cita nk pegi just ambil medik. bleh x cerita mngenai bidang medik dekat just.syukran.. :)

    ReplyDelete

Serve the immediate community

- bismillah - This morning, i went to a private hospital to accompany my mom. I met a passionate consultant who's seeing my mom for her...