Sunday, October 2, 2011

alhamdulillah ;) aturan hidup di jordan

-bismillah-

maaf, tak sempat upload gambar lagi dlm blog (kat fb banyak dah) hehe

hurm. alhamdulillah. apa yang Allah letakkan untuk kita dalam perjalanan hidup ini adalah terbaik untuk kita. macam2 jadi, macam2 hikmah. alhamdulillah.

Allah izin saya pass ujian english, jadi ambil subjek tu utk satu semester saja. next semester takda english dah. markah ujian komputer tinggi drpd english. hehe

Allah izin saya lalui detik getir - hilang passport doee! - ok jangan panik. panjang ceritanya :) ngehh. selagi kita bersangka baik dengan aturan hidup, insyaAllah semuanya baik2 saja. last2 passport tu Allah masukkan dalam beg kawan saya. :) nak tahu cerita sebenar saya pun tak tahu. hihu adalah tu Allah nak pinjamkan saat getir utk 100% fokus pergantungan pada Allah.

Allah izin saya tak sakit masa ambil darah - nak buat id card di jordan kena ambil darah - prosedur di sini tak guna alkohol - cucuk jarum terus je :)
ada kawan sampai lebam2 sebab orang tu 'korek' huhu. dah banyak kali, mulut pucat mengelupas saya menyelamatkan time ambil darah :) ngeh

Allah izin masuk kelas fizik sorang melayu - yang lain semua arab. hehh. teringat zaman dulu2 tengok cerita funtoons, bahasa kartun memang tak faham tapi dapat tangkap jalan cerita. macam tu jugak la sekarang, tengok + renung pensyarah walaupun dia cakap arab, insyaAllah faham. sebab kefahaman itu dari Allah, bukan dari bahasa + pensyarah tu. speciallnya sorang melayu dalam kelas, rasa adventurous =.= ngeh. lagi satu doktor pensyarah tu akan fokus pada kita bila cakap english. alhamdulillah. saya suka eye contact! moga Allah berkati semua ilmu! amiin.

Allah izin ada kelas 5 dalam sehari, and 2 hari 1 kelas je. best2. banyak benda boleh buat. subhanAllah, semua Allah aturkan. ngehh.

Allah izin makan sedap2 - kawan masakkan - beli - ngehh

Allah izin saya beli broadband - walaupun masuk banyak kedai, banyak nak tipu naikkan harga, huh saya dah survey la sebelum beli! haram oh cekik duit foreigner. alhamdulillah Allah tak izin diorang menipu.

Allah izin saya video call parents bila2 senggang.

Allah izin ruh saya hidup. :)

moga Allah izin saya masuk syurga, selamat dari api neraka. sungguh, nikmat dunia tiada apa2 tarafnya dibandingkan dengan syurga. huhu

alhamdulillah. bersyukurlah. insyaAllah Allah banyak kurniaan-Nya. jadi, jom minta selalu dari Allah. :)

3 comments:

  1. haha,, ya ke ? hurm alhamdulillah :)
    doakan moga diri ni makin dekat dgn Allah. amiin

    ReplyDelete
  2. akk saye suke bace entry akk!!^^

    ReplyDelete

Bila kita akan kembali

Hanya pada Allah tempat kita bergantung. Jika ditakdirkan kita hilang segalanya dalam dunia ini, atau kita yang menghilang, maka harta duni...