Saturday, February 5, 2011

PLKN : Rindu

-bismillah-

SubhanAllah
Alhamdulillah
La ilaha illa Allah

Pagi hening sejuk
Merdu suaramu melantunkan zikrullah
Menyegarkan jiwa dan jasad
Setelah semalaman mati
Jiwa kosong menemui Tuhannya
Kini hidup kembali

Kesyukuran
Kesayuan
Kerinduan

Aku merindui Tuhanku
Aku merindui orang tuaku

Rinduku pada Tuhan
Terubat dalam pertemuan solat
Mekar dalam bacaan doa
Subur dalam pensyariatan ibadahku

Lantun suaramu membantuku

Ingatku pada ayah ibu
Makin memendap saban waktu
Makin merindu aku akan mereka
   dalam setiap doa syahdu bacaanmu

Ya Allah ampunilah dosaku dan dosa ibu bapaku,
Kau rahmatilah mereka sebagaimana mereka mengasihiku sejak kecil!

Kau mengingatkan aku pada Tuhan
Kau mengingatkan aku pada orang tuaku
Kau jugalah menyirami bunga rindu
Membuahkan manisan kesyukuran
   atas cabang-cabang iman

PLKN UUM Sintok - 7/1/11 =)

=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=
nukilan pertama di PLKN~ hahaha
biasalah, baru2 sampai di kem, mesti ada rasa rindu :)

alkisah 'kau' tu imam di sana, tapi saya tak kenal siapa orangnya masa neh...baru lagi
tangan tergerak nak menulis, tulis saja. tiada niat lain. pasti.

sekarang dah tu siapa tuan empunya suara, macam lawak saja yang saya tulis nih 'kau' tu dia.. adeh.
'kau' tetap 'kau', dia tetap dia...

apa2 pun, buat perkongsian bersama, setiap solat di kem adalah secara berjemaah. alhamdulillah. setiap solat ada imam, dan ada wirid. tak pernah dan tak perlu saya ambil tahu siapa imam dan siapa bilal. tapi kalau Allah izin, tau jugak...

maaf lappy nih takda tulisan arab, jadi nukilan nih tak sama dengan feeling syukur mcm dalam buku saya :)
Allah jugalah pembuka hidayah, sekian...

p/s: esok pulang semula ke kem. meneruskan kehidupan mengikut takdir dan ketetapan Allah, sambil mencari kejayaan & keredaan dari sisi Allah :) insyaAllah. baru saja memetik kata2 dari seorang kawan baru. alhamdulillah

2 comments:

A day to remember

- bismillah - Alhamdulillah. Lps grad, bermula lah urusan nak mohon kerja. Mula2 kena isi borang SPA, lapor diri dengan penaja, kemudian i...