Skip to main content

Posts

Showing posts from February, 2011

PLKN : Rindu

-bismillah-
SubhanAllahAlhamdulillah La ilaha illa Allah
Pagi hening sejuk Merdu suaramu melantunkan zikrullah Menyegarkan jiwa dan jasad Setelah semalaman mati Jiwa kosong menemui Tuhannya Kini hidup kembali
Kesyukuran Kesayuan Kerinduan
Aku merindui Tuhanku Aku merindui orang tuaku
Rinduku pada Tuhan Terubat dalam pertemuan solat Mekar dalam bacaan doa Subur dalam pensyariatan ibadahku
Lantun suaramu membantuku
Ingatku pada ayah ibu Makin memendap saban waktu Makin merindu aku akan mereka    dalam setiap doa syahdu bacaanmu
Ya Allah ampunilah dosaku dan dosa ibu bapaku, Kau rahmatilah mereka sebagaimana mereka mengasihiku sejak kecil!
Kau mengingatkan aku pada Tuhan Kau mengingatkan aku pada orang tuaku Kau jugalah menyirami bunga rindu Membuahkan manisan kesyukuran    atas cabang-cabang iman
PLKN UUM Sintok - 7/1/11 =)
=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.= nukilan pertama di PLKN~ hahaha biasalah, baru2 sampai di kem, mesti ada rasa rindu :)
alkisah 'kau' tu imam …

PLKN : sifat terbuka saya

-bsimillah-

alhamdulillah, syukur pada Allah sebab masih diberi kesempatan menulis apa yang saya nak kongsi di sini. :)

dalam sedar, sudah lebih 30 hari saya berada di kem PLKN. dalam sedar juga sudah banyak perkara saya lakukan. pasti ada kesannya pada diri, dan mungkin juga terdapat beberapa perubahan. banyak juga coretan saya tulis dalam buku catatan masa di sana. insyaAllah, bila ada kesempatan, saya akan tulis semula di blog ini. tunggu saja lah ;)

dalam kelas modul Budaya Kerja, saya diajar bagaimana menyesuaikan diri dalam alam kerjaya. apa beza sekolah dengan kerja, sesi-sesi temu duga, ciri budaya kerja cemerlang, perjanjian dalam organisasi dan macam-macam lagi, semuanya diajar di sini. subhanAllah, saya terfikir, siapa pencetus dan perintis idea mewujudkan plkn ? banyak sungguh jasanya dalam membentuk modal insan Malaysia :)

tak nak tulis pasal orang lain, entry ni tentang saya saja dah cukup. hee. tajuk kat atas tu, sifat terbuka. dalam satu aktiviti, kawan saya menilai di…