Friday, December 31, 2010

nota sebelum ke PLKN

-bismillah-
ini adalah status update dan wall post di fb :)
Straniero Rz , aku akan merindui status-statusmu itu. Farhana, saya akan merindui tulisan-tulisanmu. Hanani Rafidi, leteranmu akan kuingat selalu. Myra Zamri , kau juga akan kurindu. Medina, teruskan dengan kecomelanmu. Mashi Muslimah, selamat menyesuaikan diri. Selamat ber-PLKN!! Semoga menjadi BADANG! Haha. :D *sorry kalau ada yg tak di-tagged. :)

Farhana, sure nanti saya rindu sama anda. Selamat ber-PLKN. Semoga bermanfaat, insyaallah. Allah tak beri sesuatu tanpa sebab. Jadikan PLKN sebagai wadah penyebar fikrah agama Allah. Insyaallah semoga Allah berkati. :)
Medina, Myra Zamri & Farhana mari berjuang~ hiyaak~ (ala2 viking style) hahhaxD


sahabat2, kita dah belajarkan, tanda halawatul iman antaranya adalah apabila seseorang itu mengasihi sahabatnya lebih dari diri sendiri semata-mata kerana Allah.
semoga saya juga beroleh halawatul iman sepertimana kamu semua :)

2 Jan 2011, kalau tak ada masalah, saya akan berangkat ke Sintok utk program PLKN.insyaAllah (dengan kehendak Allah)

jadi, bermula tarikh itu, saya akan mula hidup baru. hidup bercampur dengan rakan berlainan bangsa dan agama, dan juga jantina. selama 5 tahun saya hidup di bumi SMKAPK, itulah dunia terindah bagi saya buat masa ini. senang, bila kita hidup dengan satu tujuan (mencari reda Allah), satu aqidah (beriman kepada Allah), satu akhlak (mahmudah) bahkan satu destinasi (syurga). insyaAllah.

tapi di PLKN, kami semua juga akan hidup atas jalan yang sama, iaitu satu malaysia :P

doakan saya dan teman-teman yang terlibat agar iman kami mantap, pegangan aqidah kami kukuh, pelaksanaan syariah kami sempurna, hati kami terjaga hanya untuk Allah, nafsu kami terikat dengan tali agama, dan kehidupan kami mendapat reda Allah agar disenangi manusia mahupun makhluk lain di sekeliling kami.

walau di mana pun kita berada, ingatlah bahawa Allah ada. cukuplah Allah sebagai pelindung, kita ikhtiarkan agar keselamatan dan kesihatan JERI (jasmani, emosi, rohani dan intelek) berada pada tahap optimum.

haha (tak tau nak tulis apa dah)


PLKN :: tak berguna kalau saya bawa semua barang cukup lengkap, tapi saya meninggalkan 'keikhlasan' di rumah. macam mana saya nak dapat reda-Nya kalau saya sendiri tak reda pergi ke sana ? dan paling penting, syaitan takut pada orang yang ikhlas atas jalan-Nya.
*sedang membina keikhlasan, terima kasih pada sahabat2 akhawat yang update status rindu^^ haha :) hanya Allah mampu membalas niat tulus kalian dlm menggembirakan sahabatmu ini :) :) :) selamat hari jumaat~ ngee

*actually nak buat status di fb, tapi panjang sangat, so edited to become longer as note instead. :)


uhibbukunna fiLlah (saya mencintai kamu akhawat khasnya kerana Allah) insyaAllah.

bismillah, dengan nama-Nya aku berlindung dari setiap kejahatan yang diciptakan oleh makhluk.

sekian. :)

No comments:

Post a Comment

Random dreams

- bismillah - Alhamdulillah. Allah izin masuk ke tahun baru hijrah. To cut short, here is my list of dreams yang worth dreaming...nak capa...