Wednesday, August 25, 2010

kura-kura & ustazah, saya pula dan ... :)

-bismillah-
seronok la kak, saya mengajar hari ini =)
begitulah luahan hati ustazah yang berpelat johor-riau [e.e] apabila bersembang dengan ibu saya, sejurus saja lepas habis mengajar dari kelas saya :)

alhamdulillah.

hari ini hari paling relax. boleh dikatakan hampir semua waktu pnp kami isikan dengan penuh gelak tawa. mungkin masing2 dari kalangan guru dan murid ingin melepaskan tensi secukupnya. huhu, SPM TRIAL baru tamat saja hari isnin haritu. ustazah mulakan sesi dengan menyampaikan berita gembira kpd kami. ya, sangat gembira. sperti di bawah (:

  • 26/8/10 - esok, khamis,belajar sampai 10.59 pagi, lepas itu pukul 11.00 ada ceramah
  • 27, 28, 29/8/10 - jumaat sabtu ahad CUTI panjang *nuzul Quran
  • 30/8/10 - isnin - sekolah
  • 31/8/10 - selasa- CUTI- merdeka
  • 1, 2, 3/9/10 - rabu-jumaat - sekolah
  • 4 - 14/9/10 - CUTI *raya
  • 15/9/10 - sekolah
  • 16/9/10 - CUTI *hari malaysia
  • adeh.
satu kelas rasa teruja. yalah, sekolah pun on and off. auyai
hurmp. then, ustazah terpandang pada tulisan di whiteboard. ada pantun karya sahabat sekelas, tentang kura-kura. maka ustazah pun cerita la sikit.
ada seekor kura-kura jalan mengekori ustazah, waktu beliau nak pulang ke malaysia dari universiti di jordan. wahh.dan dipendekkan kisahnya, ustazah selamat bawak balik kura2 tu dengan relaxnya dalam beg plastik, lepas airport dan lain2. haha rezeki. sampai selepas kahwin, 5 tahun kemudian, barulah kura2 itu dijemput ilahi.
banyak lagi cerita lawak. haish dah panjang dah ni~

[kisah saya pulak =)]
saya pergi library awam petang ini. cadang, nak keluar tepat pukul 5.30 ptg. huhu
pukul 4.50ptg lebih kurang, aircond semua off.
*takpa2, boleh duduk lagi ni. library tutup pukul 6.30ptg~
pukul 5.00ptg
*ramai students dah kemas2 nak balik. kiri kanan meja dah kosong. takpa, ada beberapa boys lagi.
pukul 5.15ptg - lampu OFF (kecuali tempat saya duduk)
*hoh. terasa kott. adeh

sampai kat gate luar, saya tinjau2 tempat duduk. nak tinjau kereta sure ayah tak sampai lagi. nampak port yang best, pergi la menempek kat situ.
baru letak duduk, tiba2 ada sekor kucing datang dari belakang. *nyiau~*
uish. seram. saya berdiri bila kucing tu lalu belakang. takut lekat bulu kat beg sekolah plak.
huhu. tup2, dia tidur tergolek exactly tempat saya duduk tadi. haish kucing nih,, seram ahh.

lama. tunggu ayah sampai.

kucing tu bunting, tidur nyenyak ja. telentang. pusing kiri. pusing kanan. haha saya teruja!
makin lama, dia bergolek makin dekat. sampaikan perut bunting dia tercucuk dengan bucu file saya~~ still tidur nyenyak~ hebat la kau kucing~

subhanAllah.

then, saya terfikir, apa motif dia mai tidur di sini? haha. 'myb aku nih tenang orangnya, sampaikan kucing bleh buat relax tidur sebelah'. haha monolog. :D

hee. tu ja. then ayah pun sampai. saya tarik fail slow dari bawah perut dia, say goodbye, and chow!
petang yang indah. :)

ya Allah, aku mohon hikmah dari-Mu :) jadikan aku hamba yang sentiasa bersyukur^^ amiin.

No comments:

Post a Comment

Serve the immediate community

- bismillah - This morning, i went to a private hospital to accompany my mom. I met a passionate consultant who's seeing my mom for her...