Skip to main content

Posts

Showing posts from May, 2010

coping with mood swings

-bismillah-

can't wait for this tiring year to finish. the longer i wait the harder for me to stand with the pressure. it's not really a hard pressure but people around me make that even harder to achieve.

a junior of my school approach me one day,
asking how do i study? she even said a friend of mine has said to her that i'm always LOOK ready and well prepared for every single period of studies in school, finished ALL homeworks given and always know what to answer when teachers asking questions.
no, not at all.
it's just that that friend of mine did not know me exactly at all.
those who says that "farhana is pandai. nothing can't stop her" just dont know the real me.

i'm human too. i have feelings. i have the heart that ticks when certain good-looking boys passed by too. i too sense a bad feeling when teachers get angry. in another words, i am just like anybody, have strong will and sometimes lost my guts.

last week was horrible. my mood just swings …

watdono is ignoring

[scrap posting]

i've been ignoring many acquaintances for certain reasons... even to my camp mates etc.
and today
baru saya tahu, macam tu rasa rupanya bila kita buat tak tak tahu / buat tak kenal...
or pusing sblah lain or tak tengok sb langsung..
...pedih la jugak...
hehh patutlah kawan saya marah sangat sblum ni.. :]

and..minggu ni,
sb balas balik to me~

haha x pa, saya ada Allah :)
prinsip tetap prinsip~~

*sb tu 'somebody' utk sapa2 yg jarang2 (bukan tak pnah~) guna kamus Oxford Advd Learners :D

SPM 11A+

-bismillah-

lama tak tulis entry kat blog nih..huhu x pandai menulis daa~

SPM 11A+
itu target saya. target semua orang yang ambil 11 subjek.
hanya ada dua possible outcomes (dlm probability math f5~),
sama ada kita dapat mencapainya atau tidak.

macam mana nak dapat?

dengan keinginan sahaja, kita tau tak cukup.
dengan kegigihan saja, kita boleh nampak peluang cerah.
kalau keinginan + kegigihan pula, masih tak tentu akan dapat lagi

dapat, tak dapat
itu terletak pada Allah. kita takut, kalau Allah memilih kita mengecapinya berbanding orang lain, timbul pula riak, ujub, sombong.
kalau tidak ditakdirkan mengecapinya pula, takut terhilang rasa yakin pada Allah, lalu menjadilah dia orang yang berputus asa.
firman Allah, "wahai orang yang beriman, janganlah kamu menjadi orang yang berputus harap"
nauzubillah

jadi, masih perlukah target kalau belum tentu dapat?
ataupun jangan ambil spm, tak perlu risau kesan dapat mencapai target atau tak..
SALAH.

semasa di tingkatan 3, seorang usta…