Tuesday, December 8, 2009

pertarungan dan bisikan~~

-bismillah-hanya coretan hamba Allah yang lemah.sengal pula tu.huuhu

hari tu, satu serangan (c0baan) terjadi. serangan yang berjaya menangkis kekuatan dalaman yang membalut jiwa. tak apa, serangan itu belum cukup kuat untuk mengikis benteng yang pernah menghiasi diri sepanjang di Terengganu. benteng perlindungan saat berdepan dengan ratusan hamba Allah.

kelmarin, serangan dilancarkan oleh pihak musuh, melalui bisikan. melalui hembusan. melalui panahan. aduh, saya kalah tanpa sempat berbuat apa-apa. permainan hati dan perasaan. cewah~ takda, cuma permainan iman dan nafsu..
"setiap tuju pandangan seseorang kepada berlainan jantina ialah sebenarnya panahan syaitan. maka apabila diri telah luka dipanah, kurang sempurnalah pekerjaannya yang lain"
semalam, saya pergi mencari bekalan, mencari senjata, mencari semula kekuatan yang pernah digenggam. mencari pada Allah.

hari ini, saya bertarung dan melawan. dengan berbekalkan apa yang saya, alhamdulillah, c0baan pertama lepas. cubaan kedua, hampir-hampir lulus. saya gembira dengan kekuatan diri, terlalu bangga hingga lupa yang ketiga, sedang menunggu. aduh, aku tewas.

esok,....

alhamdulillah, hanya tinggal 5 hari. ya, lima hari untuk saya pertahankan sebuah kerajaan yang sememangnya menjadi raja manusia.

-updated-a day later-

baru pulang dari medan pertempuran. seronok! bahagia. walau keadaan masih belum aman dan bergolak. gembira.
ya, hari ini musuh melalui pasukan elit bisikannya melancarkan serangan. tetapi, alhamdulillah pasukan pertahanan di kawasan utara kerajaan, di mata, tidak menjadi kaku walaupun dihantarkan sesuatu yang lebih kuat daripada sihir harry potter, 'stupified!'. cuma, pusat kerajaan utama di central kingdom agak goyah dan gentar dek lintasan pihak penyerang.

-two days later-

hari ni sungguh lawak. berjanji. perjanjian damai, bercop merah. haha beratnya ujian ini. tapi, perisai iman dah pun menghalang sebarang bentuk panahan. tiada kerlingan, tiada pandangan yang disengajakan.
yeay, esok cuti!

---tamat---harap2

sbb apa saya tulis camni..? sbbnya rasa nak cerita, tapi tak mau cerita. haha seagull = sengal^^ lama x pernah jadi macam ni..
shhhut up evrybody~

2 comments:

Perempuan berkalung serban

- bismillah - Because i believe marriage is about growing each other's potential, Creating independence over dependence, Tolerance, p...