Tuesday, November 10, 2009

takdir.! bukan takbur.!

bismillah dlm hati-

hari ni, di kantin sekolah.
seorang kawan saya menyuarakan pendapatnya berhubung seorang guru terkenal dengan ketegasannya di sekolah. katanya, "aku suka cikgu tu..sebab dia baik tau. dia tak pernah marah aku walaupun aku x bawa buku jotter. hari tu aku tak bawa buku teks pon cikgu tak kata apa-apa."

naif.

saya terfikir perkara yang telah terjadi pada diri ini. 'sedangkan orang yang tak pernah meninggalkan buku di rumah / kereta / whatsoever, pun kena marah.'

senyum.

ketentuan Allah, sapa berani nak cabar??
ya Allah, peliharalah aku drpd sbrang bentuk kemudaratan. amiin

2 comments:

  1. adik, dia suka marah adik sbb dia sgt menaruh harapan tinggi pada adik...so bile adik buat sumting yg dia rasa bukan taraf adik (seperti tinggal buku etc), dia akan kecewa maka dia pun marah....tapi, pd budak yg dia rasa mcm tak dak harapan jauh, kalo tak bawa buku, dia mmg tak kisah lah....meaning that, she's really love u and want the best for you....try to digest this in positive way...

    ReplyDelete

Perempuan berkalung serban

- bismillah - Because i believe marriage is about growing each other's potential, Creating independence over dependence, Tolerance, p...