Saturday, September 19, 2009

hadiah hari raya!

kelmarin, 2 hari sebelum raya,,

kepada mak saya tanyakan, "mak, tahun ni adik dapat duit raya tak?"
kpd kakak pulak, "kak, bila last kakak dapat duit raya? kalau kak nak tahu, tahun last kak dapat duit raya tu lah tahun last adik dapat duit raya daripd mak"
hihi..semua soalan sengal tu saya tanya dgn makna yg sama, nak minta duit raya dari mak
hehe

then, mak ajak keluar~ shopping..haha
dalam keta, nampak mak tulis checklist,
  • baju adik
  • baju tok
  • rak
  • haha..tak ingat dah
saya pun senyum lebar :) ...mak nak beli baju lagi ke?? ngeh222....

nih antara senarai yg mak + ayah + kakak (abang bg duit raya :) bagi sempena hari raya:
- baju raya: 1,2,3,4
- tudung raya
- kasut raya
- t-shirt raya

tapi, dalam banyak2 benda, paling best are:
"mak, minta sekeping."
nak buat apa?
"nak beli buku"
haish, orang nak raya dia beli buku pulak
"hehe..makacih!"

jadi...

- buku raya: MUJAHID CINTA, Cinta dan Rona Kinanah

alhamdulillah. teringat pula iklan dalam tv tu..pasal si anak minta upah dari ayahnya... huhu sedih
rasa menyesal + malu pula bila minta duit raya dari mak :)
terima kashih shemuaa!!
saya sayang mereka!
kami sayang semua!!
selamat hari raya~!! maaf zahir batin :)
takbir, Allahuakbar!

3 comments:

  1. saya x dapat duet raya dari mak pon..
    sbb mak dah beli baju raya utk saya
    pastu, saya pun mntak sekeping beli buku,
    dapat dua buah..haha
    pastu, mak beli kueh faveret saya-coco oat..
    pastu, mak blikan serunding daging..
    dan masakkan saya sambal daging mnggantikan rendang daging..wii~!
    saya sayang mak saya..

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Random dreams

- bismillah - Alhamdulillah. Allah izin masuk ke tahun baru hijrah. To cut short, here is my list of dreams yang worth dreaming...nak capa...