Skip to main content

Posts

Showing posts from September, 2009

Cinta Sempurna dariMu

layan..
*beware: x berniat melalaikan.hihi


Yuna - Cinta Sempurna

Aku manusia lemah
Selalu terjatuh
Berbeda aku darimu
Kau berdiri teguh

Aku serba tiada
Aku kekurangan
Dan bila kau tiba aku hilang dari kewujudan

Sempurnanya sifatmu
Tulusnya hatimu
Jujurnya niatmu
Tingginya kesabaranmu

Lepaskanlah diriku
Kerna aku
tak mampu tuk menanggung sebuah cinta sempurna
Darimu
Darimu ohhh
Darimu ohhhh

Bukan aku tak pernah
Mengerti dirimu
Ku sanjung setiap kata cinta kau berikan aku
Hilangkan rasa itu
Akhirkan semua
Dan bila kau sedar
Aku hilang dari kewujudan
Ohhh

Sempurnanya sifatmu
Tulusnya hatimu
Jujurnya niatmu
Tingginya kesabaranmu
Lepaskanlah diriku
Kerna aku
Tak mampu tuk menanggung sebuah cinta sempurna darimu
Darimu ohhh
Darimu ohhhh
fuuh..lirik ni dah cukup untuk manusia describe l.o.v.e among humans...
tak tebayang nikmatnya mendapat cinta Allah!
Ya Allah, janganlah lepaskan kami daripadaMu
walaupun kami tak mampu untuk menanggung cinta sempurna
dariMu... :)

Ya Rabb, jadikanlah diri kami bett…

hadiah hari raya!

kelmarin, 2 hari sebelum raya,,

kepada mak saya tanyakan, "mak, tahun ni adik dapat duit raya tak?"
kpd kakak pulak, "kak, bila last kakak dapat duit raya? kalau kak nak tahu, tahun last kak dapat duit raya tu lah tahun last adik dapat duit raya daripd mak"
hihi..semua soalan sengal tu saya tanya dgn makna yg sama, nak minta duit raya dari mak
hehe

then, mak ajak keluar~ shopping..haha
dalam keta, nampak mak tulis checklist,
baju adikbaju tokrakhaha..tak ingat dahsaya pun senyum lebar :) ...mak nak beli baju lagi ke?? ngeh222....

nih antara senarai yg mak + ayah + kakak (abang bg duit raya :) bagi sempena hari raya:
- baju raya: 1,2,3,4
- tudung raya
- kasut raya
- t-shirt raya

tapi, dalam banyak2 benda, paling best are:
"mak, minta sekeping."
nak buat apa?
"nak beli buku"
haish, orang nak raya dia beli buku pulak
"hehe..makacih!"

jadi...

- bukuraya: MUJAHID CINTA, Cinta dan Rona Kinanah

alhamdulillah. teringat pula iklan dalam tv tu..p…

lemparan ketersungkuran

...letih dan lesu...seribu alasan...menjadi mahar...menguji iman...menguji iman...
Situasi 1
dalam sebuah kelas form 4,
semasa mengedarkan kembali skrip jawapan exam awal tahun kpd pelajar,,
"Tahniah, Tilmizah! Awak dapat markah paling tinggi dlm kelas. Rakan-rakan yang lain, cuba contohi dia. Tengok, mak dia kerja kerani jer, boleh dapat markah tinggi. Awak study macam mana ya? Ambil kelas tuition?" sorang guru memuji pelajarnya pada hari itu. boleh dikatakan, hampir setiap kali kelas subjek itu, nama Tilmizah + kerja mak dia + kehairanan beliau akan disebut oleh guru itu.
Tilmizah mengeluh. Sekadar 91%, apalah yang hendak digembar-gemburkan? Bukan tanda tidak bersyukur, tapi Tilmizah tahu, dunia ini luas. Masih banyak pelajar di sekolah lain mendapat markah yang lebih tinggi. Buat apa meriuhkan kejayaan seorang jaguh kampung? cukuplah sekadar memanjatkan kesyukuran kepada Allah. pada Tilmizah, doa seorang guru itu tinggi di sisi Allah. lebih baik beliau berdoa daripada meren…

cikgu jenama Karisma~

bacalah catatan saya masa perhimpunan merdeka di sekolah pd 14 Sept 09 yg lalu.. :)

Situasi 3 [biarlah situasi 1 & 2 bersemadi dlm notes book saya]
seorang guru berjaya menyerlahkan karismanya yang tinggi apabila beliau menyebutkan fakta-fakta sejarah serta isu-isu semasa dgn tepat dan lancar dalam sebuah majlis sambutan kemerdekaan di peringkat sekolah. beliau mengaitkan sejarah negara dan keberuntungan kita berada di sini, Malaysia dengan keadaan di luar negara.
isu-isu semasa seperti keganasan masyarakat g'airu muslim terhadap masyarakat uighur turut disebut dlm ucapannya.
sebenarnya, hanya dua perkataan yang menguasai ucapannya dan menarik minat saya. hanya dua perkataan, iaitu 'masjid ditutup' telah membawa pelajar kepada nostalgia beliau di kampung hinggalah ke masjid-masjid di bawah pemerintahan USSR dan zaman pemerintahan kerajaan umaiyah - turki uthmaniyah. malah, saya tak menyangka beliau turut menyebutkan tentang sejarah istana al-hambra!
di sini, beliau membuat…

keja = beres

salam

keja saya = beres
tipu
haha

homeworks saya dah berjumlah infinity
woahh
ya Allah, kuatkanlah aku yg lemah nii

BERES
apa yg saya dah bereskan:
-update blog prostar sekolah
-add math [statistic]
-urm..

harap classmates boleh catu percakapan saya @ sebarang aktiviti yang saye lakukan merujuk pada membuang masa dlm kelas..hihii
:)