Saturday, August 29, 2009

prejudice + adalah sket..

hari ini sangat takut.
semakin hari, semakin teruk pula rasanya.
entah-entah, makin banyak yang saya tulis, makin banyaklah juga salah faham @ idea2 pelik yang muncul dalam orang yang baca. [soalan: ada orang ke? hihi]
haish
kehidupan kita berbeza. kita memiliki semua, tapi bukan pada masa yang sama.

PREJUDICE
saya takut pada perkataan tu. entahlah, tapi prejudice memang bawa banyak kesan dalam hidup. seorang bos boleh pandang rendah kepada pekerja sebab prejudis. sorang cikgu boleh sempit pemikirannya sekiranya dikongkong oleh prejudis. "ah, pelajar ini busuk. sah tak mandi pagi" seorang guru memprejudiskan anak muridnya. ini hanya contoh indirect. ((adik2 usrah selalu kena dengan saya pasal contoh 'mandi'. hihii))
siapa tahu contoh ini sama dalam hidupnya??

apa yang nak dimengarut lagi??

sambung balik, prejeudice.
saya pernah prejudis pada orang. orang pon pernah letak prejudice pada saya. :) biasalah tu. what u give, u'd get back~!..
tapi, kerana prejudice orang itu, saya sudah berhati-hati. langkah atas salji pakai kasut~~~.
masa sekolah rendah, prejudice orang = saya sombong.
((hahaha.. sis7ers akan terguling kalau depa tau pasal nih.. k.ferry sombong??
tak per, tu zaman kanak-kanak ribena. eh saya minum dumexlah~))
hurmm harap segala prasangka orang akan luput. rindu pula besties sekolah rendah. uh oh kamuu~~!!

cakap pasal sekolah, SCHOOL IS COMING BACK~~~!!!
mukgu :), sahabat saya yang sekroni dah nak balik. haishaa.. cuti nih x sempat nak mengarut2 sampai pukul 2 pagi pon ((macam waktu2 lain)). mungkin sebab syaitan dirantai?? hurm..saya demam = dia sema-sema. hehe takdir utk sahabat~~..

hari dah makin lewat [?]...
kesengalan melanda....
semoga entry yang dinukilkan kepada orang lain tidak di'perasan-milikkan' oleh insan lain....
hidup..beginilah
:)

5 comments:

  1. ckp psl prejudis..
    prejudis org terhadap saya pun==sombong..tapi,dua tiga bulan lalu laa..
    dan skrg, saya pula prejudis pada orang==x mengenang pngorbanan org, hanya wang yg dipandang..huh!

    sy sbnarnya tgah mngalami konflik prasaan yg besar..hu3..

    ReplyDelete
  2. wey,cmna nk ltk komen????sjk tkaq layout tros ilang..dhla kmi x reti blog2 neh,lol..xdak kaitan lnsung ngn prejudis,hi3

    ReplyDelete
  3. ya jundullahu karimah
    wah2..jaga hati jgn prejudis
    sbgian buruk sangka = dosa~~~
    *amalkan subjek syariah anda hihi
    konflik?? tau la nak raye..x sabor makan cornflake plakk.. :)

    ReplyDelete
  4. wahai kaka yg separa-wangi~~~ :)
    urm..camna yerk?? aku pon x tau
    blog nih smula jadi dah ada coment0s~~
    hahaa tu lah,, tukar lyout kat tmpat x bertauliah nih!! hihi layout kamuuu x lulus sirim kot~ :)

    ReplyDelete
  5. salam..
    hmm..prejudice itu sangkaan buruk..mmg..
    adeh,,tapi sangkaan saya itu berdasarkan pmerhatian..
    konflik oh konflik..
    maaf, saya x minat biskut cornflake..
    saya suka coco oat..haha..wii~!
    biarlah konflik ini trus berlalu..
    malas nak fkir! lama2 bley jadi guest tanjung rambutan..adehhh..

    ReplyDelete

Serve the immediate community

- bismillah - This morning, i went to a private hospital to accompany my mom. I met a passionate consultant who's seeing my mom for her...