Wednesday, August 26, 2009

didikan untuk diri sniri

salam. entry ini hanyalah sekadar mengisi kekosongan malam yang sepatutnya diisi dengan alunan al-Quran serta solat-solat.

siapa dalam hidupnya tidak pernah terluka?
macam-macam telah saya cuba agar hati ini sentiasa bahagia
saya tetap berpegang dengan ayat Allah dalam surah al-Baqarah [dlm entry b4 this ada], namun syaitan masih membisikkan bisikan halus yang lebih berbisa daripada perkara yang zahir.
satu persoalan yang bermain difikiran,
mungkin disebabkan saya berasa tidak senang melihat seorang budak ni, orang lain pun berasa tidak senang dengan saya. :) dalam kelas, walaupun dapat markah bukan highest, still ada atmosphere yang ... yg boleh saya rasakan.
jika dulu sblum muncul orang yang amat saya tak senang ni, saya amat bahagia! in fact, kemunculannya seawal saya darjah 6 tidak memberi apa-apa kesan kerana dia tidak digembar-gemburkan [oleh media massa??haha]. tapi entah kenapa, sejak akhir-akhir ini ramai pula menyanjungnya.
saya malu pada sahabat saya, aisyah.

benarlah firman Allah,
siapa yang mengerjakan kejahatan walau sebesar zarah, pasti akan mendapat balasannya.

tertulisnya enty ni bukan untuk menempelak diri sendiri, jauh lagi untuk menyasarkan pada orang lain. cuma sekadar tanda ingatan pada diri. ya Allah, kuatkanlah aku.
mulai hari ini, saya akan senyum.
=) senyum pada kejayaannya!
ikhlas farhana!!

No comments:

Post a Comment

A day to remember

- bismillah - Alhamdulillah. Lps grad, bermula lah urusan nak mohon kerja. Mula2 kena isi borang SPA, lapor diri dengan penaja, kemudian i...