Monday, June 22, 2009

..hati pada saat kematian..

dia menjengah lagi
kemarin, aku terfikirkan tentangnya
hari ini, nampak jelas di mataku
kematian itu dekat
`
bagaimana keadaanku saat sakaratul maut?
`
***hari ni ada terbaca blog muslimah yg kehilangan rakannya. [blog ini]
petang tadi, aku terfikir, dapatkah aku melalui saat kematian aku dan ahli keluargaku?
semalam, perkara yg sama terlintas.
`
Ya Allah, sabarkanlah aku. bantulah aku menghargai setiap masa bersama keluargaku di dunia ini!
sedaya upaya akan kukosongkan hati ini daripada mengingati makhluk yang tidak patut menghuni di hati ini! ya Allah, sucikanlah hatiku. kuatkanlah cintaku terhadap-Mu dan kekasih-Mu, Muhammad S.A.W., manusia teristimewa ciptaan Allah.
`
`
`
[masih bersedih.hatiku gelap.dicemari pasir yang berkilau di pantai.walau memikat, tetap pasir
yg x patut diletak di hati.sekadar untuk dikagumi, kepada Allah, Tuhan yg Maha Pencipta]
`
::sucikah hatiku saat kematianku?? astaghfirullah::

No comments:

Post a Comment

Serve the immediate community

- bismillah - This morning, i went to a private hospital to accompany my mom. I met a passionate consultant who's seeing my mom for her...